Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, Oda Genel Sekreteri Mehmet Karabulut ile birlikte kentte görev yapan kamu kurum müdürlerini ziyaret ederek hem kurumlar arası iş birliğini değerlendirdi hem de üyeleri yakından ilgilendiren konular üzerine istişarelerde bulundu.
Elazığ Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı İdris Alan, önemli bir ziyaret programı gerçekleştirerek çeşitli kurum müdürleriyle bir araya geldi. Ziyaret kapsamında PTT 8. Bölge Müdürü Muhammed Fatih Karabulut, SGK Elazığ İl Müdürü Ayhan Palaoğlu, Elazığ Ticaret İl Müdürü Bilal Öztürk ve Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ferhat Güvel ile görüşmeler yapıldı.
Ziyaretlerin ilk durağı PTT 8. Bölge Müdürlüğü oldu. Burada PTT 8. Bölge Müdürü Muhammed Fatih Karabulut ile birlikte, Bölge Müdür Yardımcıları Ramazan Yılmaz ve Mustafa Doğan ile Pazarlama ve Satış Müdürü Hanifi Sinan Ol da yer aldı. Başkan Alan, burada yaptığı konuşmada, Elazığ TSO ile PTT arasında uzun yıllardır süregelen güçlü iş birliklerine dikkat çekti. E-ticaret, kargo ve iletişim alanındaki protokollerin üyeler için sağladığı avantajların altını çizdi.
Alan, “PTT Bölge Müdürümüz Sayın Muhammed Fatih Karabulut ve değerli yöneticilerine misafirperverliklerinden dolayı teşekkür ediyorum. PTT, odamız ve üyelerimiz açısından önemli bir paydaş konumundadır. Özellikle e-ticaret ve kargo hizmetlerinde üyelerimize sağlanan avantajlar iş dünyamız için büyük önem taşımaktadır.” şeklinde konuştu.
Başkan Alan’ın bir sonraki durağı ise Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) Elazığ İl Müdürlüğü oldu. Burada, işverenler ve esnafın sıkça merak ettiği SGK primleri borç yapılandırmaları ve taksitlendirme imkanları üzerinde duruldu. Alan, SGK İl Müdürü Ayhan Palaoğlu ile gerçekleştirdiği görüşmede, sigorta primlerinin yapılandırma süreciyle ilgili talepleri ve beklentileri dile getirdi.
“Üyelerimizin ve esnaflarımızın yapılandırma süreçlerine ilişkin sorularını ve beklentilerini Sayın Müdürümüzle istişare ettik. Israrlı taleplerimiz sonucu geçmişte 36 ay olan taksitlendirme süresinin 72 aya çıkarılması önemli bir kolaylık sağlamıştır. Bunun yanında gecikme zamları konusunda da iş dünyamızın beklentileri bulunmaktadır. Bizlerle birlikte ilgili kurumlarımızın ve milletvekillerimizin de bu konuda çalışma yürüttüğünü biliyor ve müjdeli bir haber bekliyoruz.” ifadelerini kullandı.
SGK Elazığ İl Müdürü Ayhan Palaoğlu, ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getirerek, yeni düzenlemeler hakkında önemli bilgiler paylaştı. Palaoğlu, 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun’un 48’inci maddesinde yapılan değişikliklerle borçlu işveren ve esnaflara sağlanan avantajların altını çizdi.
Palaoğlu, “Yeni düzenleme kapsamında; SGK borçlarının tecil ve taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Yıllık tecil faizi yüzde 39’dan yüzde 29’a düşürüldü. Sigortalı işçi çalıştıran işverenler ile Bağ-Kur kapsamındaki esnaf ve sanatkârlar, gerekli şartları taşımaları halinde SGK’ya başvurarak bu imkanlardan yararlanabilecek.” dedi.
Müdür Palaoğlu, ekonomik hayatın sürdürülebilirliği açısından yapılan düzenlemelerin önemli fırsatlar sunduğunu vurguladı ve borcu bulunan işveren ve esnafların vakit kaybetmeden kuruma başvurmalarını tavsiye etti.
Ziyaret programının devamında Başkan Alan, Elazığ Ticaret İl Müdürü Bilal Öztürk ve Elazığ Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ferhat Güvel ile bir araya geldi. Bu görüşmelerde, kent ekonomisinin gelişimi, ticaret hacminin artırılması, sanayi yatırımları ve üretim kapasitesinin güçlendirilmesi konuları değerlendirildi.
Bu kurumlar arası iş birliğinin artırılması ve Elazığ’ın ekonomik kalkınmasına katkı sağlamaya yönelik projeler üzerine fikir alışverişinde bulunuldu.
Elazığ Son Baskı – Elazığ Haberleri
