Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

Eğitim-Bir-Sen Elazığ 1 Nolu Şube Başkanı İbrahim Bahşi, eğitim-öğretim yılı sonu yaptığı değerlendirmede öğretmenlerin mali ve özlük haklarının güçlendirilmesi ile okul güvenliğinin artırılmasının, sorunsuz bir başlangıç için önem taşıdığını vurguladı.
Eğitim Bir Sen Elazığ 1 Nolu Şube Başkanı İbrahim Bahşi, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının sona ermesine kısa bir süre kala değerlendirmelerde bulundu. Bahşi, geride kalan eğitim döneminin incelenmesi gerektiğini vurguladı. Eğitim sistemindeki aksaklıkların doğru bir şekilde tespit edilmesi ve yeni döneme hazırlık sürecinin kalıcı çözümler üretecek bir anlayışla yürütülmesinin önemine dikkat çekti.
Bahşi, “Geride bıraktığımız eğitim öğretim yılının bütün yönleriyle değerlendirilmesi, sistemin aksayan alanlarının doğru tespiti ve yeni yıla hazırlık sürecinin kalıcı çözümler üretecek anlayışla yürütülmesi büyük bir önem taşımaktadır. Bu dönemde öğretmen atama ve yer değiştirme yönetmeliği gibi çalışanları ilgilendiren mevzuatın değiştirildiğine, norm fazlası öğretmenlerin yer değişikliklerine, alan değişikliğinde ise beklentilerin tam karşılanmadığına şahit olduk. Eğitim çalışanlarının mesleki motivasyonu, eğitimin niteliğini doğrudan etkilemektedir. İyi bir sistem için eğitimcilerin çalışma ortamları iyileştirilmelidir,” şeklinde konuştu.
Bahşi, Eğitim Bir Sen olarak öğretmenlerin mali haklarının güçlendirilmesi gerektiğini vurguladı. Okul güvenliğinin artırılmasının öncelikli konular arasında yer aldığını belirten Bahşi, “Okul güvenliği konusunda hızlı adımlar atılmalı, somut tedbirler alınmalıdır. Eğitim çalışanlarının mali hakları iyileştirilmelidir. Sözleşmeli öğretmenlik kaldırılmalı ve onlara verilen sözler yerine getirilmelidir. Ücretli öğretmenlik kaldırılmalı, öğretmen açığı tamamen kapatılacak şekilde atama yapılmalıdır,” dedi.
Elazığ Son Baskı – Elazığ Haberleri
